Hoe kun je lange wachtrijen op Schiphol leuker maken? Als je het aan Manon Mulder vraagt, is het antwoord: gamification. Ze is student Communication & Multimedia Design aan de HAN en ziet eindeloze mogelijkheden om met serious games tot gedragsverandering te komen.
Als derdejaars student Communication & Multimedia Design aan de HAN, University of Applied Sciences, is Manon Mulder gefocust op het leuker maken van de wereld. ‘Wat wij leren, is om creatief en out-of-the-box te denken. Daardoor leer je in oplossingen denken. Je kunt doelgroepen beter benaderen en je product of dienst daar beter op aanpassen. Een manier waarop je dat kan doen, is met serious games. Met een serious game kunnen we bijvoorbeeld de lange wachtrijen op Schiphol leuker maken.’
Tussenjaar voor studiekeuze
Manon Mulder wist na de havo niet goed wat ze wilde doen. Ze nam een tussenjaar om zichzelf beter te leren kennen via The Coaching Company. ‘Daarmee verklein je de kans op een verkeerde studiekeuze. Je leert je te focussen op wat je echt leuk vindt en waar je goed in bent. Ik doe het liefst iets creatiefs en wil graag iets bijdragen aan de samenleving. Menselijk gedrag en het beïnvloeden daarvan, vind ik ook heel interessant. Zo kwam ik op de studie Communication & Multimedia Design.’ Tijdens haar studie heeft Manon Mulder veel praktische ervaring opgedaan. ‘We hebben een magazine gemaakt. We hebben geleerd hoe je je ideeën kunt omzetten in werkbare projecten en hoe je die succesvol presenteert. Hoe je animaties maakt, hoe je games bouwt. Maar ook: hoe je bewustwordingscampagnes opzet, hoe je met klanttevredenheidsonderzoeken omgaat, wat aansprekende storytelling is, enzovoorts.’ Haar toekomst ziet Manon Mulder vol vertrouwen tegemoet: ‘Met deze opleiding kun je alle kanten op. Je leert niet een omlijnd vak, maar je leert in feite te anticiperen op de toekomst en de maatschappij waarin je leeft. Dat vind ik heel boeiend.’
Bron: artikel Tech Gelderland verschenen in De Gelderlander 23 oktober 2021.
Zie website: https://www.techgelderland.nl/tech-gelderland-in-het-nieuws/
Manon als deelnemer
Manon was tijdens haar deelname onwijs creatief. Altijd aan het tekenen en schrijven in haar werkboek. Tijdens de lange check-in neemt iedereen iets mee dat heel veel voor hem/haar betekent. Manon nam een journal mee, vol tekeningen. Enorm indrukwekkend! Ook bij creatief leiderschap kwam haar creativiteit tot uiting in een tentoonstelling van foto's en verhalen met als doel mensen meer tot elkaar te brengen, mensen in gesprek te brengen met elkaar over uiteenlopende persoonlijke onderwerpen en emoties. De expositie was in een horeca gelegenheid in Nijmegen.
De rol van Gamification in onze programma's
Gamification komt ook terug in onze programma's: met alles wat je doet kun je punten verdienen. Experience points, een weergave van je ervaringen en persoonlijke ontwikkeling en groei, deze komen op je diploma. En gold, hiermee kun je bonusworkshops inkopen. De punten verdien je tijdens de trainingsdagen (offline, in de vorm van muntjes) en online met het maken van de opdrachten in de online game.
Lees het artikel over de gamification van onze programma's, de muntjes en ‘complimuntjes’ wanneer je hier meer van wilt weten.
Sperwerstraat 97, 6823 DL Arnhem
06-21562796
info@thecoachingcompany.nl